Saturday 18 March 2006

یادداشتی بر فراخوان صلح روشنفکران آلمان و جنگ آخوندی


یادداشتی بر " فراخوان صلح " روشنفکران آلمان و جنگ آخوندی

جواد اسدیان

روشنفکران اروپایی با جنگ آمریکا علیه ایران مخالف هستند. روشنفکران ایرانی نیز با جنگ توافقی ندارند. اما این جنگ، خارج از ارادهء ما در حال وقوع است. حکومت اسلامی، ایران و ایرانی را به گروگان گرفته و با اجرا و پافشاری بر سیاست­های ویران کنندهء خود، جامعهء جهانی را در موضع حق قرار داده است و خود، دمی دست از تهدید جهان برنمی­دارد. طرح نابودی اسرائیل، کوچ اجباری یهودیان به سرزمین­های دیگر و سرکوب بی­سابقه و کشتار غیر قابل تصور مردم و نخبگان ایرانی، همه در راستای سیاستِ استراتژیک حکومت اسلامی مبنی بر " استقرار حکومت جهانی اسلام " هدفمند و خواسته شده به پیش برده می­شوند. روشنفکران و هواداران صلح آلمانی که برای حل مسالمت آمیز مسألهء هسته­ای ایران و مخالفت با جنگ آمریکا با ایران، فراخوانی منتشر کرده­اند1، اگر در ادعای خود صادق هستند و در این یکسونگری، تنها منافع اروپا را در نظر ندارند، می­توانند کوتاه­ترین راه را برای رسیدن به صلح پایدار در منطقهء پر آشوب خاورمیانه انتخاب کنند؛ توان مادی و معنوی خود را به کار بگیرند تا نیروهای مترقی ایران بتوانند با پیشتیبانی جهانی، رژیم پیشاتاریخی اسلامی را در ایران به گردوخاک تاریخ بسپارند.
جلوگیری از جنگ، هم امکان پذیر است و هم خیر همگانی را در بر دارد. برای جلوگیری از این جنگ، نباید به نام روشنفکری و صلح، همگان را به ناکجاآباد فرستاد و با آگاهی از ماهیت رژیم اسلامی در فریبِ جهان برای دستیابی به تسلیحات اتمی، آدرس عوضی داد؛ آنچه که وجدان­های بیدار را دچار کابوس کرده است، بلاهت و امیال دینی آخوندهاست که استفاده از تسلیحات هسته­ای را امکان پذیر می­کند و قابل پیش­بینی. آخوند برای استقرار "حکومت جهانی اسلام" به بمب اتمی نیاز دارد تا نخستین و اساسی­ترین مانع را که هستی و حضور اسرائیل است، از پیش پای بردارد. اگر چه این استراتژی حکومت اسلامی، به دور از خرد است و منطقی روشن، اما سران رژیم در این راه اندیشه­ها کرده و میلیاردها پول هزینه کرده­اند؛ آنان می­پندارند که از راه جنگ و ستیز با اسرائیل، می­توانند همهء مسلمانان را برای دستیابی به اهدافِ درازمدت رژیم، تحت رهبری خود متحد کنند و در این راه، حتا آماده­اند که مکان­های مقدس شیعه را برای استفاده و سوء استفادهء تبلیغی علیه اسرائیل و غرب، منفجر کنند.
"جمهوری" اسلامی ایران تا زمانی که در ایران فرمانروایی می­کند، نه مردم صلح­جو و صلح­خوی ایران رنگ آرامش و آسایش خواهند دید و نه منطقه به صلح دست خواهد یافت و نه جهان از شر تروریسم در امان خواهد بود.
برای رسیدن به صلح، باید بزرگترین مانع صلح را از میان برداشت؛ این مانع، جز "جمهوری اسلامی" نیست.
بعید می­دانم که آقای گونتر گراس و دوستانشان که برای مقابله با آمریکا به حرکت درآمده­اند، بتوانند از مکر آخوند و بویژه از نیرنگ پادوهای "سکولار" آنان در امان بمانند و در جهان پرآشوب و تیره وتار شرق، از چاله آمریکا به چاه رژیم آخوندی فرودرنغلتند. خرد، در باتلاق ژرف بی­خردی، چندان تاب نمی­آورد و زبان، در میدان شمشیر و دین، سخنورز توانایی نیست.
برای پیشگیری از جنگی که آخوندهای حاکم برایران، دارند به جهان تحمیل می­کنند، به یاری مردم ایران برخیزید و به سازمان­ها و نیروهایی که خواهان نابودی این حکومت فاشیستی و استقرار حکومتی دمکراتیک در ایران هستند، یاری رسانید تا شبح جنگ از خاورمیانه رخت بربندد و ریشهء تروریسم کور جهانی نیز خشک شود.
اگر جنبش صلح، ولایت و خلافت آخوندی را هدف اساسی مبارزهء خود قرار ندهد، در پی بحران آفرینی­های پیوستهء مشتی جاهل حرفه­ای، باید هر روز کشوری را به چالش بگیرد؛ امروز آمریکا را که شتابان به استقبال جنگ می­رود، محاکمه می­کند، فردا باید علیه کشوری دیگر فراخوان بدهد و پسین فردا بر ضد کشور دیگری قیام کند و روزی دیگر...
رژیم اسلامی ایران هر روز بحرانی می­آفریند و حیات آن بدون بحران تصور ناپذیر است. هر کس و هر نیرویی که بخواهد به حکومت اسلامی نزدیک شود، دیر یا زود، مطرود مردم ایران خواهد شد و منفور، و در نهایت نیز، باید در برابر جهان آزاد موضعی خصمانه بگیرد.
این خطر اسلام و حکومت اسلامی ایران است که تهدیدی جدی ست برای جهان. گویا، جامعهء آزاد هنوز باید هزینهء بیشتری بپردازد تا دریابد؛ مماشات با اسلام و جمهوری اسلامی، خودکشی سیاسی است و نیز، بر باد دادن دستاورهای روشنگری و مدرنیت.

1. نگاه کنید به گزارش تارنمای پیک ایران به نقل از دویچه وله. 17.3.2006

جواد اسدیان 18.03.2006